Hakone

I fredags åkte jag till Hakone över helgen. Det var det bästa jag har gjort i hela mitt liv. Eller egentligen var det inte riktigt det, Owen som skötte planeringen hade underestimerat kostnaderna lite i sin priskalkyl och två nättersresan blev dubbelt så dyr som hans beräkningar. Men han är förlåten, det var trevlig resa. Från Hakone kan man se Mt. Fuji jättebra, det är nog det coolaste berget på jorden. Det ser ut som något så stort och symmetriskt att man inte kan tro att det finns i den här världen, det känns helt onaturligt.

Det hände en rolig grej på vägen hem, vi gick och kolla på ett slott i Odawara lite närmre Tokyo och jag blev ganska förvånad när jag såg en elefant stå utanför och skaka! Det är sant. Den vibrerade nästan och åt typ också på en gren som låg bredvid den. Sen gick den och drack lite vatten med sin snabel och vinglade sig fram och bara riktade sig mot en snubbe. Vi kollade på elefanten när den stod där ett tag, och helt plötsligt bara sprutar den ut sitt vatten på snubben! Vi bara "aaahh hahaha!!!". Men snubben fattar inte hinten, och står kvar, sen två minuter senare sprutar elefanten på honom igen! Och han stod fortfarande kvar när vi sedan gick, han var en komiker asså.

317581-104
Vi åkte omkring i sånna, chillat. Dock var Rikard och jag tvugna att åka ner igen för vi fick ingen täckning på mobilerna där uppe i bergen och hittade inte dom andra hehe.

317581-104
Jag kallar det: Det vackra slottet i Odawara.

317581-104
Chin och Owen uppe i Slottet.

317581-102
Förra veckan, åkte jag upp i detta hus, Landmark Tower.

image107
Från bakom det där gallret, i taket på dormitoryts allmänna toalett, kommer helt ärligt det högsta decibelvärdet som någonsin har uppmätts! Varje gång, några minuter efter att man tänt toalettens lampa, är man helt säker pa att man ska dö i en fet explosion! Någon har helt seriöst installerat en flygplansmotor två meter ovanför toalettsitsen vilket lugnt sagt kan skrämma även den mest orädde när man helt plötsligt bedövas att ett gallhögt skrik från någonstans nära ens huvud. Ljudet, som hörs i princip i hela dormitoryt, pendlar sedan mellan olika frekvenser och intesitet ända tills man släcker lampan. Ibland tror man att det ska sluta, sen vänder det igen och man chockas ännu en gång av kraften i världens största dammsugare eller vad det nu kan vara.

317581-105
Det där är bara mentalsjukt.

Kommentarer
Postat av: Teddy

haha. i vilket sammanhang ser man den där tandbilden?

2007-12-17 @ 17:32:35
Postat av: Marcus

Ah, du ser ut att ha haft riktigt bra senaste tiden :) Massor me kuligheter hehe.

2007-12-17 @ 20:37:07
Postat av: Viktor

Teddy, tandbilden sitter i tunnelbanan, formodligen reklam for nagon vild tandlakare haha.

2007-12-18 @ 02:16:02
Postat av: Teddy

Den där tandläkarn verkar ju grym iaf...

2007-12-18 @ 10:04:11
Postat av: alban

hahahahahahhaah, fan va grymma tandläkare dom har hahahahahhahahahah, klockrent, haru kollat "riga the movie" än lr :P?ja e nr 15 glömde ja säga förut

2007-12-19 @ 21:55:49
URL: http://brommapojkarna.se/P94-8
Postat av: Viktor

Albert, jag har inte lyckats se filmen annu, men det kommer. vi ses imorrn =)

2007-12-20 @ 04:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0