Jetlag av gästskribent Gustav

Igår anlände jag och mamma, pappa och Albert till tokyo efter en lång resa över sibirien. Hela resan från flygplats till flygplats tog ganska exakt 12 timmar. Jag sov ingenting på flyget, bl.a. för att det var en galen japan på sätet bakom mig som sparkade och slog på min stol för att jag lutade den bakåt lite. Det var en kulturkrock hehe. Vi kom fram klockan 10 på morgonen så under dagen blev vi mer och mer jetlaggade. För mig betydde det att magen säckade ihop rejält, och eftermiddagen kändes lång. Vi hann dock med att köpa tågbiljetter till vår resa till Hiroshima och Kyoto, så pappa var nöjd. Tur.

Eftersom vi inte fick tillräckligt med rum på hotellet så sover jag hos Viktor i förorten de två första nätterna. Det är egentligen förbjudet att ha gäster på rummet och om han blir påkommen så blir han vräkt. Synd att jag snarkar höhö!!! Nämen... innan vi gick hit köpte vi lite grejer på 99 yen-affären, där ingenting kostar 99 yen!! Allt kostar istället 104 yen eftersom dom lägger på skatt. It is nice!!!

Hare bra allihopa, alla hälsar säkert.

//Gustav

Kommentarer
Postat av: Lotten

Kul att höra att ni har kommit fram! Vi har klätt granen och öppnat de första julklapparna idag, börjar komma in i lite julstämning.
God jul till hela gänget!

2007-12-22 @ 21:42:21
Postat av: Viktor

Later soft, fusk med julklapparna dock! God Jul pa er med, alla halsar. Sitter pa Apple Store med gustav och albert i
Ginza nu och gratissurfar lite. Mamma och pappa sitter och dricker kaffe pa natt galet dyrt fik pa nadra sidan gatan. Ha det bra!

2007-12-23 @ 03:29:43
Postat av: Anders Lind

Hej, vad har du för mailadress? Har lite frågor angående ysep nämligen och tänkte att du borde vara en idealisk person att fråga om hur det känns att plugga i Japan. Har främst funderingar hur mycket en japansk poäng motsvarar svenskt räknat och även hur pass hårda studierna är på labben och om du fick de kurser/labb som du hade ansökt om tidigare under året? Har lite fler grejer men kan ju ta det på mail. Hör av dig till [email protected] så skulle jag bli mycket tacksam och glad!

2007-12-23 @ 18:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0