Konsten att spara pengar

Avmagnetisera ditt kontokort! Jag valde den effektiva metoden att lamna det i fickan nar jag arbetade vid NMR-maskinen pa labbet. Labbets uppmarksamma och alerta utbytesstudent gjorde ett starkt intryck pa sina medlaboranter genom att ga, trots tydliga instruktioner*, ratt in i det starka magnetfalt som omgardar maskinen med alla sina elektroniska och magnetiska tillbehor i fickorna.

Forovrigt var jag i Yokohama igar och akte upp i Landmark Tower, japans hogsta byggnad, och kollade pa utsikten. Det ar min hobby. Att aka upp i torn och kolla lite och sen aka ner igen och bara "mmm... hur coolt var det egentligen?", for det ar bara nar man ar dar uppe som det ar ashaftigt. Man kan inte fanga utsikten pa bild sa bra, och det gar inte att spara i huvudet egentligen. Man maste se det live.

*Tydliga instruktioner i Japan har en tendens att inte vara helt klara for en ickejapan.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Hehe, mm, jag kan tänka mig det.. japaner, dom ska alltid vara extrema.

2007-12-10 @ 20:13:21
Postat av: Kerstin

Mycket har hänt sedan jag kollade in sidan sist. Hoppas du har planen klar för oss när vi kommer!? Så vi inte missar nåt.

2007-12-11 @ 18:11:20
URL: http://www.shufflevideo.com/media.php?v=817
Postat av: Davve

det äger att få sitt kort Avmagnetiserat.

2007-12-12 @ 21:13:11
Postat av: H-C

Jag vet att det här inte har någonting med bloggen att göra men jag måste bara tipsa dig om det senaste Vetenskapsmagasinet som visades på SVT, det handlade om syntetisk biologi / genomik.

Det var riktigt intressant och går att se på SVT:s hemsida, länken är:

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=32766&a=999582&lid=puff_997791&lpos=extra_5

Håll till godo.

2007-12-12 @ 23:26:35
Postat av: Viktor

Schysst HC, får kolla det.

Mamma, planen är inte klar, men den är bra. Detaljerna slipas när ni har landat.

2007-12-13 @ 15:23:03
Postat av: andreas

har du lagt en drivning med någon som har högre "rang" än dig?

You got to..

2007-12-14 @ 15:37:12
Postat av: andreas

ps. ser inga japanska tecken ds.

2007-12-14 @ 15:38:07
Postat av: alban

vill du se hela filmen från riga så gå in här!!
de laggade när ja skulle lägga upp den på dintub

o tanka "riga the movie" :P, 15 min lång, ska bli fettnice o komma över,

2007-12-15 @ 23:24:36
URL: http://brommapojkarna.se/P94-8
Postat av: Viktor

Andreas, jag har inte ost nan drivning. Det skulle verkligen inte ga hem assa, om jag skulle borja driva med nan av dom haha.

2007-12-20 @ 04:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0