Labresa

Åkte till Ikaho i bergen norr om Tokyo en natt med labbet på deras årliga labbresa. Inget märkvärdigt, med tanke på att alla på labbet har pratat om resan under hela tiden jag vart i Japan. Men det var kul ändå, badade i varma källor, åkte linabana och på ett berg, på kvällen var det middag och fest. Sen nästa dag upp 8 för att drejja med kermamik och vänta på bussen hem hehe. En rolig grej är att jag som svensk aldrig kan säga att jag fryser när det är kallt ute. Det glider alltid fram nån och bara säger att man är från Sverige typ så man kan inte frysa, men då vet dom inte att inbyggt i mitt DNA att säga att det är kallt, trots att alla känner det själva.

Vår tåglinje var nästan helt nere två dagar i rad för folk har slängt sig framför tågen. Väldigt hemskt. Sen säger dom i högtalarna att "en person tog självmord, därför är linjen försenad". Det skulle dom aldrig säga i Sverige? Blev förvånad när jag hörde översättningen. Tydligen drabbades nästan hundra tusen personer igår på vår linje. Dom har expresståg som inte stannar vid stationerna, utan som bara maxar förbi fem centimeter från perongen och det är dom tågen som är drabbade. Jag tror tyvärr att det är väldigt många som mår dåligt i Japan. En anledning kan vara att det finns en social struktur på alla arbetsplatser och skolor (jag märker av det som fan på labbet) som gör alla till typ slavar för bossen eller proffesorn. Väldigt dåligt faktiskt. Om jag skämtar med någon över mig kan det bli dåligt eller nått sa en snubbe med ickejapansk bakgrund på labbet, så... jag måste göra det muhaha.

317581-98 317581-97 317581-96
Bilder från Ikaho.

317581-95
Chillare i Shibuya

Kommentarer
Postat av: Andreas

Landskapet ser jävligt nice ut!

2007-12-06 @ 00:10:06
Postat av: Teddy

DO IT!

Ikaho ser fett soft ut. sköna berg.

2007-12-06 @ 11:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0