Ikebukuro + annat

Ikebukuro är en stadsdel i Tokyo där ett höghus finns och tydligen världens två största shoppingcenter. I torsdags köpte jag en cykel också, det var soft. Jag önskar bara att jag inte hade sett en fattig dokumentär på tv om Japan innan jag åkte hit. Dokumentären försåg mig med den irriterande informationen att om man parkerar cykeln nånstans kommer cykelpatrullen och konfiskerar den, och då måste man åka och hämta den på nått lager, som jag vet kommer vara fullständigt omöjligt att hitta. Istället måste man betala (betala) för en cykelparkeringsplats. Min moral förbjuder mig att göra det. Det hade vart bättre om jag inte hade sett dokumentären, för då hade jag inte oroat mig och bara spontanstrypt närmsta japan när jag upptäckt att cykeln var borta. Nej men en gång gick jag faktiskt till ett cykelparkeringshus, men där satte jag jag ännu ett nytt världsrekord i dålig kommunikation och var tvungen att lämna lokalen.

317581-73
Endast i Japan: vår koreanska granne har beställt en svindyr mac och fraktfirman bara lämnar den utanför deras dörr i trappen.

317581-87
Utbytesstudenten Dave langar en frisbee på ett ställe som ser ut som stället i Coma-chi-videon, tror den är länkad längre ner.

317581-86
Cool zeppelinare åker omkring över Ikebukuro.

317581-87
Världens största stad.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Tokyo har världens bästa mat nu också. Det stog i metro idag, flest stjärnor på restaurangerna, så du får väl njuta medan du är där :)

2007-11-20 @ 22:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0