Besök och campusfestival

"THE TYPHOON IS COMING. I STILL AT THE CAMPUS. IT IS REALLY BAD"
SMS från universitetet, lördag kl. 16:56, 27 Oktober 2007.

I lördags hade mina kusiner vägarna förbi Tokyo och fick njuta av extremt fattigt väder. Annas skor kan ha varit dom blötaste i historien, Petter och jag klara oss lite bättre men det var risigt asså. Vi kunde inte göra så mycket annat än att försöka hålla oss inomhus och leta efter billiga gummistövlar haha. Campusfestivalen på universitetet floppade bigtime på lördagen enligt dom som var där. Imponerande av folk att försöka styra upp en utomhusfestival i värsta stormen, jag kan verkligen tänka mig typ 5 pers i varje försäljningsstånd som bara försöker hålla kvar sitt tält på marken. Paraplyer sprängdes i tusentals.

Men på söndagen var det asbra väder och jag kunde se Mt. Fuji från tåget till campuset där festivalen fortsatte. Väldigt klart alltså. Senare mötte jag kusinerna igen, plus Ingrid, och vi drog och kolla i Harajuku och Yoyogi Park. Där fanns det folk som klädde ut sig i körda kläder och bara stod där typ. Sen drog kusinerna och imorrn åker dom hem...

Då drog jag tillbaka till festivalen och bla bla bla... nu är jag hemma.

317581-64
Samma bild som jag la upp förrut, nästan, bättre sikt denna gång så nu ser man Mt. Fuji!

317581-64
En indonesisk dans på Campusfestivalen. Längst till höger syns Psycho, längst till vänster Reza, och i mitten Hilda och Agus nånstans. Lägg dom på minnet.

317581-64
Några utbytesstudenter som kollar på indonesik dans.

317581-64
Anna, Petter och Ingrid!

317581-64
Lyckades hitta upp på ett tak ovanför campusfestivalen på kvällen. Ägande utsikt. Den andra snubben vet jag inte vem det är... nån random fransman.

317581-64
Där ute nånstans är min hood.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Softish softish, eller hur säger man på japanska?

Haha, random fransman, typiskt att dom ska ställa sig och pose:a så fort dom ser en kamera, dom jävlarna :D

Soft att man ser ett berg från en sån där stad, hur långt ifrån ligger det?

2007-10-29 @ 00:17:25
Postat av: Viktor

Hmm jag vet inte hur långt bort berget är faktiskt, får kolla en karta nångång.

saker japaner brukar säga när dom gillar nått är typ "sugoi!" (typ coolt tror jag) eller "kawaii" (gulligt haha). fast jag är sämst på japanska asså.

2007-10-29 @ 02:54:01
Postat av: Davve

knarkad bakgrund på den indonesiska dansen.

2007-10-29 @ 19:02:58
Postat av: Rodi

LOL "Den andra snubben vet jag inte vem det är... nån random fransman."

2007-10-30 @ 12:55:42
Postat av: arne

Det var några veckor sen jag tittade på din blogg. Väldigt bra skriven! Man får en känsla av att vara där. Labbet ser trångt ut, kul att du får göra kvalificerade grejor. Idag visade dom på TV att det kan kosta tusentals kronor om man surfar trådlöst på Internet utomlands - håll ögon på det!Hälsn Arne

2007-11-02 @ 20:11:44
Postat av: reza

I just knew that you put the photo of Indonesian dance in your blog :D

2007-11-27 @ 16:28:46
URL: http://reditya.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0