Fler bilder!

tagna av min rumskompis Daniel: Zooomr.com.

Lyckades förövrigt missa min första japanskalektion idag för att jag glömde. Istället fick jag köra High Pressure Liquid Chromatography hela dagen på labbet hehe.

Labbprojektet jag blivit tildelad går ut på att syntetisera en peptid som innehåller konstgjorda aminosyror som har nukleidbaser istället för vanliga sidokedjor. Och i peptiden ska jag sedan ska försöka skapa extra starka Beta-sheets som hålls ihop av vätebindningarna mellan basparen, istället för vätebindningarna mellan vanliga amino-sidokedjor. Ganska mycket mer avancerat än någonsin jag tidigare gjort på ett labb så vi får se hur det går.

Kommentarer
Postat av: N R 1 2 6

vilken härlig bild du hade på din header :]

2007-10-15 @ 16:01:04
URL: http://nr126.blogg.se
Postat av: Lotten

HPLC är ju alltid kul :) Hoppas den fungerar bättre än de jag har bråkat med under åren..
Häftiga bilder, kul att se hur det ser ut!
Samuel har varit på "lekgympa" för första gången i sitt liv, tror han tyckte det var kul. Annars tuffar det mest på här, Agnes är hostig (som vanligt)!
Hadebra!
L

2007-10-15 @ 19:34:18
Postat av: Viktor

Haha nej den fungerade inte bra asså! Det är min hatmaskin nu hehe.

Lekgympa? Låter som det Samuel gör varje dag, springer omkring och leker. Hälsa Agnes att krya på sig.

2007-10-16 @ 05:49:49
Postat av: Anonym

Vilka softa bilder, man blir lika impad varje gång! Du d där labbprojektet lät krångligt, värsta grekiskan för mig,haha! Hoppas du trivs där borta!

2007-10-18 @ 09:31:27
Postat av: Lovisa

Vilka softa bilder, man blir lika impad varje gång! Du d där labbprojektet lät krångligt, värsta grekiskan för mig,haha! Hoppas du trivs där borta! (mitt namn försvann...)

2007-10-18 @ 09:32:45
Postat av: arne

Jodå jag hittade hunden. Det är många fina bilder!
Idag har jag lyckats minska ärendelistan med 97 ärenden sedan jag började beta av gamla ärenden i början av september. Jag åtog mig det på den nya enheten, Infrastruktur. Det handlar mycket om vägar, järnväg och flyg. Nu är det bara knappt två veckor kvar till pensioneringen.

2007-10-18 @ 22:13:32
Postat av: Viktor

Hehe 10 aranden om dagen sa kan du hinna, stressigt.

2007-10-19 @ 03:30:04
Postat av: Gudrun & Åke

Viktor!
En god regel - med vassa verktyg arbetar man inte "på egen hand".

2007-11-24 @ 16:48:23
URL: http://viktoritokyo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0