Iidabashi

Vi lirade fotboll på ett häftigt ställe i Iidabashi nånstans åt Shinjukuhållet, uppe på taket på värsta sunkiga huset. Det som ut som ett miljön var hämtad från typ Resident Evil eller nått, i alla fall inne i huset. Markpriserna är så otroligt höga att det typ är omöjligt att få plats med planer nån annanstans än på tak, vilket är coolt. Japanerna vi mötte var galet tekniska, men också galet egoistiska så vi  vann ganska stort haha.

317581-38
En snubbe som heter Owen står i röd tröja där. Denton, en annan australienare, står på staketet bredvid nån annan chillare.

317581-38
Så här såg fotbollsplanen ut.

317581-38
Och så här såg det ut när vi softade.

Nu ska jag sluta skriva om fotboll hela tiden, det blir en skev bild haha. Idag fick jag lära mig på kursen "Topics on Japan" att alla män i sverige i genomsnitt lägger ner 24 timmar (?!) i veckan på hushållsarbete i hemmet. I jämförelse med japanska män som lägger ner 7 minuter om dagen. I övrigt glider allt på fint här, hänger på labbet eller i klassrummen dagtid och blir överraskande trött av det ibland, kan bero på att man hela tiden måste anstränga sig för att kunna kommunicera med folk. Jag har märkt att japaner i allmänhet verkar kunna läsa och skriva bra engelska men inte uttala för fem öre asså.

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Teddy

haha 24 timmar hushålls arbete i veckan. lär ju inte stämma. fast 7 min verkar ju extremt...

2007-10-11 @ 15:07:12
Postat av: Marcus

Ok ok, hur går det med japanskan då? Kan du säga de vanligaste fraserna ännu eller hur svårt är det?

2007-10-11 @ 20:38:49
Postat av: Viktor

Nej jag fattar inte var dom fick den dar extrema faktan ifran...

Jag kan saga vanliga fraser och lite till, men jag har javligt svart att forsta nanting nar dom svarar mig. Jag borjar den enklaste japanskanivan nu pa tisdag (1 av 7 nivaer) men jag tror att jag kanske skulle ansokt till den andra nivan istallet, for boken till ettan verkar galet basic, jag kunde forsta nastan allt nar jag kolla i slutet av boken...

2007-10-12 @ 02:55:52
Postat av: Shyne

Fan vilka coola planer.. nu vart jag sugen.
Fast jag nyss har kommit hem från fotbollen i hallen =)
Ha det bra!!

/Shyne

2007-10-12 @ 23:39:26
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1698
Postat av: Gustav

Vilken jävla fifastreetplan!!1 Är ni säkra på att det inte någon bredvid planen och skrek på jamaicanska?

2007-10-12 @ 23:39:52
Postat av: Viktor

Haha planen var grym, (shyne du har precis lirat fotboll men blev anda sugen? haha) ta med er fotbollsskor nar ni kommer, om tillfalle skulle ges =).
Gustav nu nar du sager det var det faktiskt en hogljudd rost som vralade FIFA STREET!! nar man fintade nagon.

2007-10-14 @ 14:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0