Hej

Under dom senaste dagarna har jag gjort ganska mycket: klippt mig, spelat i arcadhallar, gatt med i en friidrottsklubb pa skolan, atit, chillat, sovit, karaoke, pluggat japanska, kopt saker i laskautomater, besokt Yokohama, skrattat at utbytesstudentens rikards uppsvullna fot (helt random) och kommunicerat daligt med japaner...  hursomhelst, jag hittade nagra bilder pa google som kanske kan sammanfatta pa ett intressant satt.

image11
Har ar dorren till vart dormitory, till vanster dar inne sitter receptionisten som dagtid hotar besok till oss som bor dar.

image12
Det finns typ dryckesapparater overallt, vissa av dryckerna ar helt sjuka och gar inte att dricka upp pga. smaken.

image13
Ibland kan det bli sa trangt pa tunnelbanan. Men jag har inte sett nagra som jobbar med att trycka in folk annu.

image14
Har ar en bild fran campuset mitt labb ligger i, Suzukakedai heter campuset, labbet ligger i ett sadant betonghus som syns i bakgrunden.

image15
I en san har arcadehall sag vi guden av alla gudar, en snubbe som totaldominerade pa att spela ett trumspel dar inne. han hade med sig egna trumpinnar i en specialvaska och trummade i ljusets hastighet.

image16
Nissan Stadium, har spelades VM-finalen i fotboll 2002. Och idag tranade jag dar med skolans friidrottsklubb. Nagra som var dar var grymt snabba, med tider under 11.


Hejda 


Kommentarer
Postat av: Davve

hahaha, har du upplevt några roliga "Lost in Translation" moments än då?

2007-09-23 @ 15:13:18
Postat av: Anonym

http://www.corwin.ca/gridlock/
där har du ngt o göra på dagarna, håller på me lvl 10 nu

2007-09-23 @ 21:00:52
Postat av: alban

kom till lvl 23, ska gå o lägga mig nu,

2007-09-23 @ 21:51:50
Postat av: Teddy

Fet arena.
jag vill också vara där...

2007-09-23 @ 21:59:21
Postat av: Marcus

Det ser grymt ut. Jag skulle gilla de där läskautomaterna!! :) Det låter ju som man trivs bra där borta.

2007-09-23 @ 22:08:10
Postat av: Viktor

vad är lost
in translationmoments? när man
kommunicerar extremt dåligt med varandra? eller bara komiska grejer?
den här konversationen var ganska skön iaf:
en japan: Do you know the building?
Viktor: Is it the glass building?
J: ehh...
V: The building covered with glass?
J: ehh... I don't understand...
V: Is it the building covered with grass?
J: YES! It is!

2007-09-24 @ 12:26:30
Postat av: Johan

tja! tänkte bara skicka en skön länk till dig...
sage francis battlar en snubbe i breakdance på en parkering :) påminde mig om ditt battle med mongo DJ'n :)
http://www.youtube.com/watch?v=8zDhl0nmZXU

2007-09-24 @ 13:25:44
Postat av: Arre

Konnichiwa "Vicky"-san!
Av att döma tunnelbane bilden: Inget för den som har cell eller torgskräck va? :-)

2007-09-27 @ 10:43:13
Postat av: Viktor

Konnichiwa, nej cellskräck ska man nog inte ha. allt ar ganska trangt tycker jag, det marks att dom har platsbrist helt klart, alla affarer och sa ar intrangda pa jatteliten yta. vart badrum ar minimalt ocksa haha.

2007-09-27 @ 15:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0