9årskalas

Iförrgår firade bland andra Teddy och jag Momochans 9årsdag (hon såg ut som fem år typ) med hennes familj som ingen av oss två heller har träffat förr. Vi hade förberett med en present från disneystore fast hon lekte inte så mycket med den för en annan lirare gav henne lite origamipapper som konkurerade ut vår Stich-låda.
 
En inte helt nykter fader fångade Teddy och diskuterade på engelska och japanska i några timmar om sin mormors namn, trädarten utanför huset och hur man skriver en signatur på japanska. Jag klarade mig genom att sätta mig i ett hörn och låtsas äta från en tom tallrik. Sen hittade jag en atlas som jag satt och bläddra i. Jag tyckte att familjen var konstig som bjöd utbytesstudenter från vårt dorm istället för barnets polare, men sen kom jag på att jag ska inte säga nått, eftersom vi gick dit.
 
Tidigare har vi varit i Ueno och kollat på vårblomning. Där var det packat med folk och någon baxade basketbollen som vi hittade dagen innan i en flod. Idag är jag på labbet igen och Teddy är i stan nånstans. Ha det bra allihopa.

Kommentarer
Postat av: Åke

Vilket kul kalas - du fick ju sitta ifred nästan hela tiden. Det var givetvis synd om Teddy som utsttes för samtal med värden. Men kanske han fick en del visdom om trädet vid huset. Var det ett Bonsai-träd, knotigt och krokigt. Ha det bra. Å

2008-04-01 @ 10:59:29
URL: http://viktoritokyo.blogg.se
Postat av: Alb4n^

haha klockrent, läskig familj, som om ja går in på ett dagis/hotell o frågar om ngn vill komma på min födelsedagsfest, smått oväntat^

2008-04-01 @ 22:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0