chill

Jag har borjat plugga lite kinesiska tecken och ibland kan jag forsta vad det star pa japanska skyltar, den forsta jag fattade stod det "ta ett stag langrer fram tack" pa och satt ovanfor urinoaren. Det ar kul att inte vara helt analfabet langre.

I veckan har jag har haft japanska, vart pa labbet och gjort ett studiebesok pa en optisk fiber fabrik. Det var grymt vader nagra dagar ocksa, 20 grader och sol, men nu regnar det igen. Ikvall ar det mitt favoritmote igen pa labbet fran kl 17.00 i tre timmar eller natt, ganska mentalt. Jag forstar inte manga ord men jag brukar forsoka bidra med att inte stanga ogonen sa ofta.

Just nu ar jag mitt uppe i en peptid kromatografi, med HPLC, det ar ganska trevligt. Man kan sitta och ta det ganska lugnt for det mesta, men om maskinen kloggar igen, da blir det mycket att gora, sa man sitter och hoppas en del. Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0