Fuji-Q Highland

Igår var det en helgdag för att minnas Showa. Efter lite äventyr med väckarklockan (man fattar aldrig vad man egentligen gjorde med den i sömnen) vaknade jag en timme försent men jag hann ändå med bussen tillsammans med de andra utbytesstudenter som tänkte fira Showa på Fuji-Q Highlands. Ingen vet självklart vad Showa är, ett namn, en plats osv, men det är OK eftersom vi är lediga.

Fuji-Q är ett nöjesfält som ligger precis under Mt. Fuji, det är fint. Dom säger att dom har världens högsta bergochdalbana, men det är tydligen inte sant. Bergochdalbanan var dock väldigt hög och soft. Det är också känt för deras galna spökhus, man släpps in i ett övergivet mentalsjukhus med en ficklampa och hittar massa lik och blir jagad av psykopater. Hur roligt som helst. Fast nöjesfältet hade seriösa problem med köer, vi stod två timmar för att åka i en bergochdalbana en minut liksom, inte så kul.

Idag var det ägande väder, 25 grader och sol. Jag spenderade dagen med att gå på tre japanskalektioner och om någon säger en glosa nu exploderar min hjärna.

317581-162
Utsikt över Mt. Fuji från utanför nöjesfältet. Det coolaste berget asså.

Kommentarer
Postat av: Åke

Hallå Viktor!
Din lillebror Abbe hade kanske gjort bättre ifrån sig än det du presterar i fotbollen. Om han varit med hade det säkert blivit annat resultat. Träna till nästa omgång....
PÅ landet håller vi på med en del jobb - det skall avverkas några
träd - bla a kommer era kojträd att stryka med - frid över minnet av kojan...
Ha det bra - förstör inte mer utrustning på labbet nästa gång kanske du måste pröjsa..
Ha det bra -- G & Å

2008-05-07 @ 23:42:39
URL: http://viktoritokyo.blogg.se
Postat av: Arne

Nu har jag kommit hem från San Francisco och kollat på din blogg igen. Det verkar ha hänt mycket kul den senaste månaden. Du skriver roligt.
Vad var det för grej som sabbades på jobbet?

2008-05-13 @ 22:47:16
Postat av: Viktor

Pappa,
det var ett rör som man kan låta en vätska gå igenom så att olika molekyler i vätskan kommer ut ur röret efter olika tid. På så sätt kan jag separera min molekyler från annat smuts och så.
Jag skruvade i röret för hårt så en grej gick av, men den kan fortfarande användas lite halvbra.

2008-05-19 @ 17:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0