tjoo

Hur är läget, jag sitter och lodar på rummet och käkar lunch. Nykokt ris kan vara ohyggligt varmt, man bör vänta lite innan man tar första tuggan. Vädret är mulet ca. 15 grader men bättre än tidigare i veckan då vi hade storm, när vinden lagt sig såg man högar av sprängda paraplyer längs gatorna! Vi hade städvecka på labbet också så i fredags stod jag i ett kylrum och blåste med en hårtork på en stor isklump som skulle smälta. Det var en lärorik dag, jag funderade på varför isklumpen blev mindre och mindre men inte särklit mycket vatten droppade ner i hinken nedanför. Jag fruktar att isen smälte och rann in i en maskin för att sedan kanske frysa där igen vilket skulle vara katastrofalt!!! Men dom andra ignorerade problemet så jag lugnade ner mig.

I Japan har dom stor respekt för radioaktivitet vilket är förståeligt. För att få licens att använda den starka NMR-maskinen på labbet måste jag ta en kurs som sträcker sig över några veckor som jag trodde skulle handla om hur NMR-maskinen funkar. Men i fredags insåg jag att den handlade om hur radioaktiva ämnen måste behandlas på labbet. Det enda NMR har gemensamt med radioaktivetet är, så vitt jag förstår, ordet nuclear i namnet, men jag måste ändå vara en Class B Radioactive Worker för att få använda den. Det är ganska komiskt. Imorgon fortsätter kursen. Jag gjorde förresten också en rolig hälsoundersökning inför lincensen också, jag åkte till en läkare nånstans i Tokyo och visade mina händer som han kollade på i två sekunder och sa "huden ser bra ut, hur mår du?".

Haha jag hörde nu Psycho (utbytesstudenten som kallar sig så) sa till sin professor: "jag hatar dig". Och hans professor svarade "jag bryr mig inte, alla mina studenter hatar mig". Det måste vart ett trevligt samtal.

En snubbe visade mig skön australiensisk hiphoplåt också.

Ha det.

Kommentarer
Postat av: Åke

Hallå Viktor - Is i maskinrum kan bli förödande för mekaniken. Ta ut allt i solen och torka den. - Här har vi det som vanligt dvs det regnar. Men vi håller oss inomhus och mår bra i stugvärmen. Men senare i dag skall vi till Kungsholmen och uppvakta en man som fyller 98 år men är pigg som en mört.
Ha
det bra Viktor - det är bra att dina händer är friska - kanske rena också... Ät ris men bränn inte tungan!!!! Ha det bra - G & Å

2008-04-13 @ 11:42:08
Postat av: Davve

hahah, komik asså. du måste spara alla roliga händelser o skriva en bok.

2008-04-14 @ 14:22:20
Postat av: albaN

din poalre känner säkert igen låten, hilltop hoods -the nosebleed section

2008-04-15 @ 15:36:51
Postat av: alban

glömde säga att den låten e fett skön oxå

2008-04-15 @ 15:37:29
Postat av: alban

kmr du ihåg att ja fråga om de va en sclirare som nickade "moon"?, iaf den lirarN ska va en av dom 8
E-sport snubbarna som ska bära OSfacklan, hehe

2008-04-16 @ 15:13:51
Postat av: Viktor

Albert sag inte att cs ar en os-sport?!

2008-04-18 @ 09:34:43
Postat av: Alban

E-sport, inte OS-sport, Esport,

2008-04-19 @ 20:13:25
Postat av: Viktor

Ja men eftersom dom ska bära os-facklan, fast det kanske inte betyder nått.

2008-04-20 @ 16:04:42
Postat av: laban

nä, bara extremt nördigt^^

2008-04-20 @ 21:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0