Tochigi Prefecture

Denna helg ville skolan att vi skulle åka upp till Tochigi prefecture och träffa utom-tokyoanska människor eller nått, eller bara frysa lite. Fredagen innan var jag sur på labbet för att dom hade lagt ett möte kl. 5 på fredagseftermiddagen, det tog tre timmar så det var segt. Men det var roligt i går att dra upp tidigt från Fujigaoka och ge sig iväg med alla utbytesstudenter mot Tochigi, bussresan tog tre timmar, halva biten gick genom Tokyos enorma förorter som aldrig tar slut. Vi välkomnades i bergen med en barbeque, sedan skickades jag iväg med en japansk farmor till ett museum där en 10-minuters film visades som var en halvtimme lång. Kan låta konstigt men det kan ha varit dom tråkigaste 30 minuterna i mitt liv, någonting med den filmen var bara så otroligt ointressant, och dessutom på japanska, att regissören borde hyllas för bedriften. Eller så var jag bara trött. I övrigt var museet nice.

På kvällen togs jag till ett japanskt badhus, jag har vart på några sådana tidigare och det finns massa regler man ska följa, typ att man måste tvätta sig väldigt noga innan man går i badet. Allt känns ovant eftersom jag alrig vart naken förrut. Men det är nice för man sitter i en asvarm pool och bara chillar. Ofta sitter man utomhus så vinden blåser kallt på allt som inte är i vattnet, och det känns soft på nått sätt.

Jag sov över hos farmorn och hennes man, vars hobby helt klart var att kolla på tv. Efter ett tag förstod jag att det berodde på att han inte hade några ben, men imorse insåg jag att det hade han visst. Han gillade tv helt enkelt.
Idag drog vi till nått hus i Nikko där kejsaren gömde sig under kriget. På väggarna fanns målningar karvade som var 170 till 300 år gamla. Det var imponerade, främst eftersom huset var byggt 1890.

Under helgen har inte bara lärt känna nya människor, jag har även lärt känna mig själv djupare. Jag har utvecklats på flera plan, som jag tror man gör när man får möjligheten att se en annan kultur på nära håll. I mitt fall har jag dock utvecklats så mycket att det nästan är löljligt. (Jag måste skriva en rapport för helgens grej).

317581-160
Han som kallar sig Snake King till höger njuter av en yakisoba på barbequen.

317581-161
På väg till Nikko, skön utsikt mot bergen från bilen. Jag fösökte lägga upp fler bilder men nått hände med blogg.se tror jag... försöker senare.

Jag såg en skön varningsskylt vid en å i Nikko också, på den stod det: "Det här vattnet är inte dricksvatten, så var försiktig". Förra gången jag var i Nikko såg jag den här skylten, dom gillar roliga lappar där.

Kommentarer
Postat av: AlbaN1^

haha, skönt me regissöreN, och farsaN som inte hade nåra ben förän dan efter,^^, då du såg de, hhee låter n1, ja o pappa drar ju till USA på tisdag, ska bli n1

2008-04-20 @ 21:51:34
Postat av: Viktor

agande assa, ha det bra i sf. halsa annika. vad betyder n1?

2008-04-21 @ 11:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0