Gott nytt år

Ett kinesiskt nyår har precis varit., inte så mycket som hände här, inträffar ju varje år så det är väl ingen som bryr sig. Är ju inte i Kina heller hehe. Men i brist på annat drog vi till Chinatown och kolla, där var allt som vanligt. Någon säljer kastanjer, bruce lee-tröjor, nån annan säljer nått i form av pandor osv. Grymt mycket affärer på en liten yta, inga nyårsgrejer dock (kan bero på att jag inte fattar kinesiska). Förövrigt blev jag mobbad för att det inte finns nått Chinatown i Sverige, vet inte om det finns nått i hela Europa? Finns det nått Town överhuvudtaget?

I lördags drog jag och åkte skridskor på nån rink i Tokyo vilket var livsfarligt. Jag var där i två timmar och en snubbe hann bäras ut på bår (tänkte skriva "båras ut", ett nytt bra ord tycker jag). Japaner verkar i allmänhet inte vara så skillade på skridskor men ändå åker skitmånga, typiskt Tokyo, på skitliten yta. Vissa skridskor har typ jobbiga taggar längst fram på skenan, dom höll på att bli min död asså! Man åker framåt och tror man är trygg sen helt plötsligt sätter sig taggarna i isen och man bara flyger fram och faceplantar på isen, innan man plockat upp alla utslagna tandrester har fingarna skurits av eftersom amatörer inte kan brosma. Nej men jag klarade mig oskadd.

Förövrigt var spökinlägget sant (minus bilderna ja), många på dormet är skiträdda för spöken och dom har det tufft utan sina rumskompisar hehe.

317581-138
Okey galet ointressant bild kom jag på nu haha! Men så där kan de se ut från tåget till Yokohama.

317581-137
Minato Mirai, Yokohama efter solnedgången.

317581-136
Ett pariserhjul på ett taket på ett shoppingcenter. Finns sjukt många pariserhjul i Tokyo, ett av dom, hörde jag idag, har en par-special på kvällarna då ett varv tar två timmar haha.

Kommentarer
Postat av: Teddy

Palla bli pissnödig på den där romantiska tvåtimmarsturen.

den första bilden ser trevlig ut iaf.

jag funderar fortfarande när jag tänkter åka. sommarn är ju soft om du inte tvingas att jobba på det där labbet.

/teddy

2008-02-11 @ 17:01:00
Postat av: Åke

Hej Viktor!
Gott nytt kinaår.- Chinatown finns ej i gamla Svedala. Här integreras alla nationer och raser. I vårt hus har vi två familjer från Asien, en från Ryssland, en från Tyskland. Han från Asien är forskare på Karolinska. Ingen av dem ser ut att tro på spöken. - Men du behöver inte vara rädd - momor är på väg och snart hos dig då blir er dorm rensad, yxan är nyslipad och dynamiten av nobels bästa märke.- Inget fusk här.
Åke

2008-02-11 @ 21:48:48
URL: http://viktoritokyo.blogg.se
Postat av: Viktor

Teddy, har du kollat flygpriser? Jag har min slutpresentation i Juli sa da ar jag nog lite upptagen. Svart att saga dock.
Morfar, jag skulle tippa att dom flesta pa dormet tycker mormor med en yxa i handen ar laskigare an spokena hehe.

2008-02-12 @ 06:27:54
Postat av: Teddy

Ja då kanske marst april är bättre.

2008-02-12 @ 09:00:55
Postat av: Davve

Jag tror att det finns ett chinatown i London.

2008-02-12 @ 19:24:10
Postat av: tomek

ahhaha faceplant!

2008-02-14 @ 12:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0