Spöken

Det spökar på vårt dorm, på allvar. På labbet också tydligen. Flera studenter vågar inte sova ensamma på nätterna här utan måste istället sitta uppe hela natten med ljuset tänt vid datorn när deras rumskompis inte är inne. Men dom har förmodligen rätt om att vi är inte trygga, dom har ganska säkra bevis. Det är några som har känt att det är spöken i närheten. Så de ber innan läggdags om att dom inte är i huset för att störa spökena, så de ska lämnas ifred. Dessutom är huset byggt så att spöken gynnas på nått sätt. I några rum är det är dörr mitt emot ytterdörren, vilket inte är så bra t.ex. Men det värsta är att det kommer konstiga knackljud från tomma rum, typ som om det var huset som knarrade. Inatt tog jag detta foto i trappan i dormet. Och för några veckor sedan hördes barnskrik från ett rum, senare syntes två katter utanför dormet som jamade precis som barnskrik. Det var läskigt.

På labbet är NMR-rummet infekterat enligt ett vittne som har känt det, och en natt sjöng ett spöke beatles ur dragskåpet. Men det mest skrämmande var när jag skulle gå och skriva ut några papper på professorns rum på labbet, då bara, när jag tänder lampan, vafan är det som står i rummet??! Den här jäveln (jag hann ta ett schysst kort) bara står och vrålar i typ några sekunder innan "hon" går in genom en vägg och försvinner!! Lagom skakig man blev.

Kommentarer
Postat av: Johan

haha! har det slutat hända grejer så du måste leka mytoman nu?

2008-02-08 @ 14:09:01
Postat av: Ayo

Det spökar

2008-02-08 @ 21:29:56
Postat av: Gustav

WOW!! Ayo har skrivit

2008-02-08 @ 21:42:29
Postat av: Viktor

Ayo!! fan va ägande!

Johan, två delar i inlägget i påhittat, resten har folk berättat hehe.

2008-02-09 @ 03:47:35
Postat av: albaN

"den jäveln" vaju asläskig, kmr drömma mardrömmar nu, ansikte utan fejs:P men med mun:L

2008-02-09 @ 19:57:04
Postat av: Marcus

:D hehe, fan, du får ta och ringa GhostBusters :)

2008-02-10 @ 15:15:12
Postat av: Davve

haha det spökar hemma hos mig med, spelade in detta nyligen: http://uk.youtube.com/watch?v=hnNplKfY6O8

2008-02-10 @ 16:05:22
Postat av: Arne

Har du fått tillbaka cykeln från polisen eller var det någon annan som tog den?
Det mest mystiska i spökbilden med trappan (bortsett från att jagt inte lyckades få upp den andra bilden) är att den ser utsom den var byggd för hundra år sedan, dvs betydligt äldre än dormhuset för övrigt.

2008-02-12 @ 09:54:24
Postat av: Arne

Nu lyckades jg öppna monsterbilden. Som vanligt kan man misstänka att Tandläkarförbundet sponsrar monsterbranschen - behovet av tandreglering är överväldigande.

2008-02-12 @ 10:12:37
Postat av: Viktor

Det var polisen som tog cykeln, den stod i ett stort lager med massa andra cyklar under en bro (som ni akte over nar ni akte ut till mig mig). Det roliga var att dom var jattetrevliga och skamtsamma nar jag hamtade den, jag trodde dom typ skulle sura for att jag var annu en dum snubbe som parkerade cykeln fel hehe. Men jag betalade 100kr typ som om jag kopte den av dom.

Hehe mmm spokbilderna kanske var svara att tro pa... men just den trappan har aldrats betydligt sen ni var har.

2008-02-13 @ 08:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0