h to the ippo

Mochi kan man göra själv om man bankar ris stenhårt med en stor trähammare samtidigt som någon knådar riset utan att bli träffad av hammaren. Jag blev injuden med ett gäng andra utbytesstudenter att joina till Hippo Family Clubs årliga Mochitillverkning. Då tackar man inte nej! Självklart kan inte inte Hippo-snubbarna bara banka på ris utan dom måste också krydda upplevelsen genom att kombinera några väl valda detaljer som att utföra tillverkningen i en asgammal hydda utan riktiga väggar + att ha arrangemanget i januari = kallt. Men det var lugnt, man kunde ju dra för fönstrena med papper om man frös. Hippolirarna verkade betydligt mer normala än tidigare men när all mochi var klar och uppäten körde dom dock igång språkritualerna igen, och då är man helt plötsligt inte lika trygg. Alltid lika läskigt när folk rablar ramsor utantill utan att dom vet vad det betyder. Efteråt fick jag i flera minuter stå och försöka lära en hippoian att säga "hippo åker utomlands" på svenska, fattar inte varför hon ville veta det hehe.

317581-126
Tan, Kanang, Snake King, Neil, Hilda och Lita värmer sig i hyddan (fan eldstaden var inte ens tänd men folk var desperata).

317581-122
En smörig bild på mig framför en bambuskog nånstans nära hyddan.

317581-125
Adithya, mer känd som Psycho, bankar på ris medan Hilda försöker hinna knåda riset mellan slagen. Måste varit lika farligt som det såg ut, när jag försökte banka missade jag hela skålen och träffa på sidan i stället, men hon som knåda hade tur för jag missade henne. Det var hon i röda hatten som ville lära sig säga "Hippo åker utomlands" på svenska.

317581-125
Chillad unge leker i värsta geishadräkten i leran utanför. Också bildbevis på att Psycho, från Indonesien, glider runt i sandaler när det är minusgrader.

317581-125
Gruppfoto.

Kommentarer
Postat av: arne

tillhör alla dom på gruppfotot hippofamiljen? Hur har du kommit i kontakt med dom? Av din beskrivning verkar det vara en harmlös men lite egendomlig sekt. tränar dom inför någon utlandsresa?
Snygga bilder från vår resa tillsammans, särskilt bilden på Fuji blev ju väldigt bra. Hälsn Arne

2008-01-13 @ 21:53:13
Postat av: Johan

dom där flodhästarna e ju helt vilda! varför fortsätter du hänga med dom? haha du kommer typ va helt hjärntvättad superhippo när du kommer tillbaks :)

2008-01-14 @ 18:38:57
Postat av: Viktor

Pappa, mmm hippo har tydligen tusentalsmedlemmar sa dom ar manga assa. kom ju i kontakt med dom nar jag skrev pa ett papper i sverige innan jag akte hit pa nagot satt, inte helt saker. Men jag tror ocksa dom ar harmlosa.
Johan, det har var andra gangen jag traffade dom, sa det ar inte precis sa att jag hanger med dom. men jag haller redan pa att forvandlas tror jag, till en hippo.

2008-01-15 @ 02:04:55
Postat av: albaN

haru tid o skicka bilderna ngn gång?

2008-01-17 @ 17:39:39
Postat av: Anna

Nu har jag och Jacke läs ikapp lite, kom tillbaka till Sverige idag. Jag skrattade så jag grät, dom är ju helt galna! Ganska skönt att vara tillbaka i trygga Sverige igen :)

2008-01-17 @ 20:55:32
Postat av: Rodi

Bambuskogen ser cool ut

2008-02-01 @ 22:09:45
Postat av: Rodi

Filmande du några sköna hippofraser?

2008-02-01 @ 22:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0