Lite bilder

Tillbaks i Tokyo med en förkylning, där träffade vi Martin och Hanna imorse och vi försökte oss på ett japanskt nyårsfirande vid ett tempel i en park med några miljarder andra tokyoaner. Fick en bra bild på en stenhård snubbe (lovar att han är ninja) när jag försökte ta ett kort på folkmassan.
317581-114

Nyårsfirandet gick ut på att stå och vänta på att komma in i templet, sen komma in och langa några mynt mot en inhängnad av nått slag och sen ge sig. Inga fyrverkerier på tolvslaget igår förresten!

Nedan följer bildbevis från senaste veckan.

317581-114
Albert i Ginza.

317581-114
En väldigt hungrig man var uppe i så här många tallrikar sushi när vi lämnade sushirestaurangen, han åt mer än hela vår familj tillsammans, ...and counting!

317581-113
I Hiroshima åkte vi ut till en ö, här posar far och mor framför denna.

317581-114
En av japans tre vackraste platser enligt dom själva; en sak i vattnet. Det anses vara en port.

317581-114
Den där ön hade grym utsikt, Hiroshima syns i bakgrunden.

317581-112
Jag och Albert framför ett hus av guld (!!!) i Kyoto. Huset byggdes första gången för flera hundra år sedan, men det brändes ner av en munk eller nått som såg attentatet som det enda botemedlet mot sin besatthet av huset. Han var alltså besatt av ett hus, det tycker jag är ganska grymt. Då byggde dom upp huset igen.

Kommentarer
Postat av: Rodi

GOTT NYTT ÅR!!!

2008-01-02 @ 12:35:25
Postat av: Teddy

man ska aldrig underskatta portar och guldhus. det är
misstag som många har gjort före dig.

ser för övrigt glidigt ut i hiroshima. Ninjan ser också ganska glidig ut föresten.

2008-01-03 @ 13:53:34
Postat av: Viktor

Teddy du har fan rätt, jag är halvt besatt av huset nu. Undra hur han fick guldet att brinna egentligen?
Hiroshima var förvånandsvärt trevligt. Jag är besatt av ön utanför med grym utsikt. Ha det.

2008-01-04 @ 10:52:18
Postat av: Andreas

Är det hela huset i solid guld. eller är det täckt av det?
Jag vill bo där!

2008-01-09 @ 11:18:46
Postat av: Anonym

Gissar att huset bara är täckt av guld, annars kanske munken skulle haft problem att få eld på det haha. Men fatta kvadratmeterpriset asså. Ha det!

2008-01-11 @ 14:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0