Äventyr med UV-maskinen och annat

Slutet på terminen här, den 8 augusti ska 30 pers presentera sin forskning, jag ska presentera sist av alla så jag har förberett med en fyrverkerier och liknande för att få till finalkänslan. Jag ska lämna in arbetet imorrn men på labbet var dom fast bestlutna om att jag måste få med lite UV-spektroskopi-data, trots att maskinen inte funkade och att det är lite väl tight med tiden asså. Jag och en annan snubbe på labbet fixade så jäkla mycket fel med den maskinen men graferna vi fick fram var ändå helt buggade. Det mest komiska var när vi upptäckte att hela innandömet var fullt av en vätska som läckt ut, men att maskinen ändå inte gav okey resultat när vi fixat det.

Anledningen till att jag skriver om nått så tråkigt är att jag fortfarande inte kan lägga upp nån bild... så jag vet inte vad jag ska skriva. Men nu kom jag på! Jag hade lite äventyr med värmen på friidrottsbanan i Shibuya i lördags också. Det kändes som att solen blivit utbytt mot pistolstjärnan. Brutalt varmt. Det intressanta var att jag drack två liter vatten efter intervallerna och att jag därmed satte ett personlig rekord tror jag. Totalt under dagen, blev det också förmodligen ett vattendrickarrekord. Jag var sjävklart nöjd!

Jag hann också med ett väldigt smärtsamt ryggplaskrekord när jag försökte mig på en bakåtvolt på stranden. Jag hade tur att inte huden sprack och öppnade upp en hel rygg naket kött mot saltvattnet. Det hade svidit ännu mer, och inte varit särkilt estetiskt tilltalande. Plus inte så roligt för nån kompis som skulle behöva rulla tillbaka och trycka ner dom halvmeterstora hudflagorna igen så att dom inte skulle hänga ut på sidorna som två fattiga vingar. Men det behövdes inte som tur var.

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Johan

det handlar bara om att våga viktor, prova från ett hustak först, då får du mer höjd!

2008-07-15 @ 19:37:57
Postat av: Viktor

Problemet var ju just att jag vagade hehe.

2008-07-18 @ 06:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0