Hej

Marcus förlåt för att jag inte kom på din födelsedag. Det skulle dock förenkla med lite framförhållning, t.ex. genom att meddela mig innan du firar. Det hade vart kul att komma, med en japansk present*, sen dra tillbaka tre timmar senare med ett nytt världsrekord i växthuseffektbidrag.

Idag cyklade jag till skolan (shit det är lördag) för första gången, det var grymt! Jag fick en adrenalinkick och pumpade som en galning. Fast nästa gång ska fixa en sån där japansk michael jackson-mask för att skydda mot avgaser, har aldrig glidigt med en sån. Dom används nog mest mot förkylningar men jag tror dom funkar mot avgaser. Hursomhelst drar jag till Sydkorea imorn så idag såg jag en koreansk film idag också  för att förbereda mig. Jag försökte fatta dom japanska subtitelsen så nu vet jag att dom ibland använder orden; "jag", "du", "kommer" och "kolla" i Sydkorea, det var det ända jag förstod i princip. Men den var bra ändå, man satt och vänta på att nått skulle hända och tillslut kom en bil och klippte benet på huvudpersonen hehe. Nej men jag tror man kan hänga med i dom flesta filmerna utan att fatta språket faktiskt. Ha det bra!

*En klassisk japansk present: äckligt godis, som nog egentligen inte är godis, i en fin ask.

Kommentarer
Postat av: alban

n1, du måste hänga på det stora torget där alla sydkoereaner hängde i bbronsmatchen i vm2002:P, en fet tvskärm där

2008-03-08 @ 20:28:14
Postat av: Marcus

Oh shit, vilken offentlig förödmjukelse jag fick :) Men du har tyvärr missat en sak.. det är tidsskillnad mellan sverige och japan, så du fick inbjudan i tid, men tidsskillnaden gjorde att det liksom är efter det hände...

2008-03-09 @ 19:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0