Lite olika platser. Senaste veckan har bland annat bjudit på en intressant japanskalektion där vi fick lära oss vad man ska säga för att råna folk, eller om vi skulle lära oss att förstå när vi blir rånade. Intressant i alla fall. Vi har också vart på studiebesök på JAXA, japanska motsvarigheten till NASA. Inget riktigt komiskt hände där egentligen vad jag vill minnas. Det var dock komiskt gå upp astidigt en lördagmorgon och dra till världens största fiskmarknad (Tsukiji Fishmarket), för jag var mindre trött än när jag går upp halv nio på vardagsmorgonar. Sånt är konstigt, sen blev man ju lite körd senare under dagen men då är det lugnt för då har man inte så nära till en skön säng. På Tsukiji Fishmarket såg jag mer fisk än jag någonsin gjort, men det luktande ändå inte fisk, och jag fick lära mig att färsk fisk inte luktar. Tonfiskar kan bli jävligt stora också. På eftermiddagen, dvs. efter 08.00, kunde jag se sensoji templet i Asakusa i tid innan det blev helt proppat av turister. Det var glassigt!


317581-172 317581-171
317581-170 317581-173

Studiebesök på Tsukuba Space Center & Kaminarimon porten i Asakusa

Tidigt på Tsukiji Fishmarket... & en femvåningspagoda i sensojitemplet i Asakusa

Kommentarer
Postat av: Anonym

galna tonfiskar! kan du ta med en hem till mig sen så vore det nice.

2008-05-27 @ 09:14:58
Postat av: Teddy

galna tonfiskar! kan du ta med en hem till mig sen så vore det nice.

(glämde mitt namn. annars hade du ju inte vetat vem som skulle ha tonfisken...)

2008-05-27 @ 09:15:52
Postat av: Anna

Haha, det där med fisklukten läste vi om i matmikrobiologin nyss, men då var ju du inte här :p

2008-05-27 @ 20:54:10
Postat av: Viktor

jag trodde en tonfisk var typ en stor abborre/lax (abborrar och laxar ar kanske inte sa lika att man kan skriva abborre/lax om dom nar jag tanker efter) men dom ar typ varsta valarna verkar det som ju.

2008-05-29 @ 09:08:27
Postat av: alban

låter n1

btw, tkr du ja ska ändra namn på myspace till :

run4est, tkr de låter tufft^^

2008-05-29 @ 17:30:50
URL: http://www.myspace.com/granholmmusic
Postat av: H-C

Namnet Tsukuba känner jag till, det finns en känd racebana som heter så.

2008-06-25 @ 10:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0