Utbytesstudenternas uppspel

Hej hej här är det bra, hoppas allt är lugnt där hemma. Inga farliga kulturkrockar på sistone, och fredagens labbmöte varade inte i en oändlighet. Sverige håller på att ta över vårt labb, en tjej satt och käka svenska pepparkakor och en annan läste vetenskapliga texter från Albanova på KTH. När jag skulle öppna en låst dörr visste jag inte hur jag skulle göra, men då såg jag att det satt en knapp med texten "Dörröppning" på, ganska random.

Förövrigt är mitt campus typ en djungel. Jag har sett två saker jag inte trodde fanns på riktigt, utan bara i djungeln i King Kong-filmer. Det första var en autentisk lian som hängde från ett träd. Det andra var något som var jävligt avskyvärt: en 30 cm lång tusenfoting!! Shit asså... jag trodde dom bara kunde bli typ 5 centimeter långa. Om jag hade vart snabbare med kameran hade ni sett en fräsch bild här.

Aaaah och några utbytesstudenter har gjort något slags uppspel om det japanska samhället, dvs. hitech toaletter, packade tåg och långa arbetstider. Jag stod under hela uppträdandet bakom ett skärm och gjorde ljudeffekter. Helt klart roligt. Videon på youtube har efter bara några dagar över 1000 visningar! Här är den.

Ha det bra allihopa, vi ses.

Kommentarer
Postat av: AlbaN^

haha, fan va bra ljud. askul ju, toalett grejen va roligast

2008-06-03 @ 12:29:04
URL: http://www.myspace.com/granholmmusic
Postat av: Åke Lindh

Hallå Viktor!
Det var tur att du hittade knappen dörröppning för det var väl toa-dörren kan jag tänka. Här är allt OK vi har varit på middag hos Ingrid, Petter och Anna som kommit hem efter en lång vinter i Thailand. - Alla mådde bra.
Vi har varit en tur till Skåne och Själland och i helgen var vi på landet tillsammans med Petter vi hade det fint - ha det bra hälsningar G & Å

2008-06-04 @ 00:00:50
Postat av: Gustav

tur att du inte såg en sån här http://www.youtube.com/watch?v=UROVfmY3NTA
tusenfoting, för då hade du inte kunnat skriva det där inlägget.

2008-06-04 @ 23:39:04
Postat av: arne

Jag hade lite svårt att följa den mimiska handlingen, men jag tolkar det som att åtminstone en del utspelades på tågtoaletten. Fastnade han? Kul med servitrisen som lyckades buga gång på gång. Publiken förstod uppenbarligen alltihop att döma av bifallet. Du Viktor dök upp en stund i slutet, eller hur?

2008-06-07 @ 12:39:28
Postat av: Viktor

Hmm... det var tre olika sketcher, en på toaletten, en på tåget och en labbet. Jag syns på slutet i nån sekund hehe.

2008-06-09 @ 17:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0